INTUITIVNÍ PEDAGOGIKA
Jan Kršňák a Peter Živý
Základní ingrediencí dílen intuitivní pedagogiky a ranních společných setkání bude pohyb. Nepůjde v žádném případě o tělocvik, ale o soubor her, které umožní budovat vnitřní klid, objevovat a poznávat souvislosti mezi myšlením a emocemi nebo mezi nejistotou a sebedůvěrou. Připraví živnou půdu pro rozvoj kritického myšlení, sociálních či komunikačních kompetencí, vytvoří bezpečné prostředí, o němž víme, že je nezbytným předpokladem efektivního učení.
Hravost, pohyb, klid a vnitřní spokojenost nejsou při vzdělávání důležité pouze pro žáky, stejně tak jsou totiž podstatné pro pedagogy. Intuitivní pedagogika pomůže vyhnout se vyhoření i nepříjemným a únavným pocitům, dodá odvahu pouštět se do nových výzev. Prohloubí schopnost empatie k individuálním potřebám žáků a naučí zvládat emocionálně vypjaté situace ve vyučování.